adsense Gaji Sikit Tapi Mampu Beli Landed House ! - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Gaji Sikit Tapi Mampu Beli Landed House !




Tip Hartanah‬

Sedikit perkongsian cerita tentang bagaimana aku boleh mencari modal bagi rumah idaman aku (landed house) walaupun gaji dan simpanan aku 'ciput' :

1. Aku bermula dengan membeli sebuah medium cost apartment pada harga RM59.8K pada tahun 1998.
2. Sebaik sahaja siap (2004), aku menyewakannya dan mendapat excess amount sebanyak RM75 - RM100 setiap bulan.
3. Tahun 2006, aku membiayai semula (refinance) apartmen tersebut setelah nilainya (value) meningkat kepada RM90K.
4. Jumlah so called 'modal' yang aku terima dari refinance itu adalah sebanyak (loan baru = RM81K tolak baki loan = RM50K) RM31K.
5. Amaun RM31K itu kemudiannya ditampung pula dengan Akaun 2 EPF mem aku yang telah membolehkan kami memodalkan rumah idaman kami walaupun agak mustahil untuk kami memilikinya ketika itu kerna harganya yang amat mahal.


Begitulah secebis kisah kesusahan kami mengumpul modal ketika itu. Moga-moga korang mendapat idea dari kisah kesusahan kami itu dan sebab itu, sampai sekarang gua sangat sayang kat mem gua walaupun 'ramai gila' awek-awek di luar sana yang mendambakan cinta dari gua..kikiki.

Ditulis Oleh Facebook Abang Ensem
0 Komentar untuk "Gaji Sikit Tapi Mampu Beli Landed House !"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info