adsense Abang, Gelandangan itu apa...? - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Abang, Gelandangan itu apa...?


Budak itu bertanya aku, "Abg, gelandangan itu apa"? Jawab aku, "Gelandangan itu orang yang tiada tempat tinggal tapi bukan peminta sedekah". "Dia orang lapar ek"? Aku jawab, "Kita tidak tahu dia lapar atau tidak, tapi kita bantu mereka dengan memberi makanan". Budak itu melihat tabung lalu menyelok poket seluarnya dan melihat kawannya, "Aku nak bagi duit nie pada pakcik dalam gambar inilah". Kawannya terkejut. Kawannya bertanya, "Bukan ke kau nak beli mainan kat kedai belakang"? Budak itu pantas menjawab, "Kesian kat pakcik dalam gambar tu, aku bagi kat tabung nie, biar abg nie beli makanan bagi kat pakcik dalam gambar tu", lalu dengan laju memasukkan duit ke dalam tabung. Aku melihat budak itu dengan mata berkaca. Dan NUR datang mendekati seperti memujuk, "Awak kenal berpuluh orang kaya tapi budak itu lebih kaya dari mereka". Syukur Ya Allah kerana KAU menghantar MALAIKAT KECIL dan NUR mengajar aku.
0 Komentar untuk "Abang, Gelandangan itu apa...?"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info