adsense GEMPAR !!! Rakyat Malaysia Di Tanah Suci Karbala Syiah ! - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

GEMPAR !!! Rakyat Malaysia Di Tanah Suci Karbala Syiah !




Hindari diri dari taqiyyah Syiah. Ini adalah sedikit penerangan akan kepercayaan mereka terhadap tempat suci 'Karbala' yang terletak di Iraq. Jangan pernah melupakan perbuatan rejim Basyar Assad ke atas saudara-saudara Islam kita. Beringatlah akan bahayanya taqiyah Syiah ini sehingga memesongkan akidah dan meragut nyawa.

-----------------------

Di tengah-tengah bandar tua Karbala ini terdapat makam Imam Hussein, makam Al-Hussein ibn Ali iaitu cucu kepada nabi Muhammad s.a.w oleh anaknya saidatina Fatimah dan saidina Ali r.a. Makam Hussein adalah tempat ziarah bagi kebanyakan Syiah, terutama pada ulang tahun pertempuran, hari Asyura, dan hari Arba'een, iaitu 40 hari kemudian. Setiap tahun pada Arba'een, kira-kira 20 juta Syiah melawat Karbala, yang merupakan salah satu perhimpunan agama yang terbesar di dunia. Banyak daripada berjuta-juta Syiah berjalan ke Karbala dari Najaf, iaitu 80 kilometer dari sini. Kira-kira seminggu sebelum Arba'een jalan ke Karbala dari Najaf ditutup sehingga bersedia untuk jumlah besar Syiah yang akan berjalan kaki ke Karbala. Banyak kem-kem yang menyediakan makanan dan tempat untuk tidur dibina di jalan ini untuk berkhidmat kepada Syiah. Beberapa Syiah bersumpah untuk melalui jalan ini setiap tahun dan datang dari seluruh dunia untuk menunjukkan kesetiaan mereka kepada Imam Hussein.

Ramai warga tua Syiah datang ke Karbala dengan tujuan untuk menanti kematian, kerana mereka percaya kubur Imam Hussein boleh menjadi salah satu pintu ke syurga. Satu lagi tumpuan utama Syiah untuk Karbala adalah al-Makhayam, secara tradisional dipercayai menjadi lokasi tempat perkemahan Hussein, jadi kematian Hussein dan pengikutnya adalah umum diperingati. Ramai Syiah meminta untuk dikebumikan di dalam dan sekitar Karbala.

-----------------------

Katakan TIDAK kepada Syiah!!
0 Komentar untuk "GEMPAR !!! Rakyat Malaysia Di Tanah Suci Karbala Syiah !"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info