adsense Ceramah Terbaru Ustaz Azhar Idrus 7-12-2014 (Teks Ditulis Dielek Terengganu) - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Ceramah Terbaru Ustaz Azhar Idrus 7-12-2014 (Teks Ditulis Dielek Terengganu)



Shorte Note Kuliah Ustaz Azhar Idrus 
Surau Flat Gelung Bilal 07/12/2014

Orang yang semayang 5 waktu adelah org islam ...jadi boleh dikatakang iman dan islam adelah satu..maksudnye orang islam maknenye orng berimang..ulamak nok suruh paham...islam di lidah syahadah...iman di dlm hati...

Kite berkiblatkn kaaboh...bukan bertuhankan kaaboh...buktinya kalo kaaboh angkat letok di jepung..kite maseh kiblat di tmpt asal kaabah di mekoh..kite semua bertuhangkan Allah Taala..

Semua orang islam adelah wali Allah walaupun fasiq maksudnye jahak mane kite tapi kite masih bertuhangkan Allah Taala. ...sebaik mane pun orang kafir die tetap derhaka pade Allah Taala..sebab dok yaking pade Allah Taala...ahli maksiat ahli yang langgor hukum Allah...dok mari dengor dikire maksiat jugok..

Kite napok orang duduk wakaf kite sombong....septtnye kite tegur ajok masok ke jalan betol...ni name ustak tapi jupe orang muke gelebek nyeng...ustak...jupe budok budok mude tegurlah..jangang muke macam rima nok berlaki...ustaz bukang tiket syurge..nabi dok suke mu gitu.

Jahak sngat sampai berdooh lalu..sampai menafikan hok nabi kabo..contoh...nipuu isrok mikrok...nawok belake..hilang title islam orang tu.. Jadi kapir teruh..walau die gi haji umroh...die bukan ahli kiblat sebab islam die sudoh rosok...punoh syahadah.

Tahun 90an dulu ade bab cakap hal ketuhanan tanpe ilmu...pulau kambing ade 2 ekor...chendering..ade sekor...die cakak sebelum adel langit,sebelum ade bumi,sebelum ade tuhan,maka bermula ilmu ini...ni ilmu sesat..balik Allah...bukang ilmu tinggi ni..ilmu sesat ni pah ke nerake summer..abih orang jahil cayer belake pade zamang ni..

Jangang nok ngaji lebih lebih..aduh nok ngaji ilmu alam malakut...bab wudhu xmboh ngaji...jangang gini...banyok doh berlaku mnusia jadi dok siumang..sebab akal manusia dok tertanggung dengan ilmu Allah...sebab tu soalan jangang di tanyer orang jahil..melainkan die alim..dok kire tok imam atau tok bilal...tapi kalo die penjual satay..die alim...boleh tnye soalang..

Nok cakap bab Allah jangan mengada ngada..melainkan yang ade dalam Al Quran dan hadis tu baru kite cakap....biar orang kabo kite bodo...jangang menamboh-namboh dalam agame..tengok 2014 ramai mane tok guru meninggal dunia..tinggal kite cak ayang je bab ilmu agame..

Kite sibuk nok kaji zat Allah...mung kaji dirimu sapa sekarang banyok dok tahu lagi...doktor sampai hari ni bnyok bende lagi dok tahu kaji bab manusia...berahi sangat cakak bab ketuhanan boleh merosokkan alkidoh kite dan orng lain..bukang dok leh cakak..tapi biar ade ilmu...dok mu faqih dok bab hal ketuhanang?...dok...akhirnye punoh jahanang..belajo kerane Allah..bukang mengaji nok tunjuk ke orang...

Diantare tmpat yang boleh lame dalam solat adelah dlm sujud..kerane waktu paling dekat dgn Allah time sujud..tapi hendaklah solat seorang ..bukang berjemooh...nok sujud lame mu solat tahjud malam kakrang..amalan sahabak nabi SAW...adelah qiam lame...tu yg paling afdhol...

Manusia yang khatam Al Quran dalm 2 rakaat smpi habis khtam adelah saidina uthman dan imam syafie(solat dalam kaabah)...2 org ni antara manusia yang hebat..

=====================================================
*Tak faham Bahasa Tranung? baca bawah ni bos.. 

Orang yang solat 5 waktu adalah orang Islam..jadi boleh dikatakan iman dan Islam adalah satu.. maksudnya orang Islam adalah orang yang beriman..ulamak nak suruh faham.. Islam di lidah syahadah..iman di dalam hati...

Kita berkiblatkan Kaabah..buktinya kalau kaabah diangkat dan diletakkan di Jepun..kita masih berkiblatkan di tempat asal kaabah di Mekah..kita semua bertuhankan Allah ta'ala..

Semua orang Islam adalah wali Allah walaupun fasiq, maksudnya jahat macamanapun kita tapi kita masih bertuhankan Allah ta'ala.. sebaik manapun orang kafir dia tetap derhaka pada Allah Ta'ala.. ahli maksiat ialah ahli yang melanggar hukum Allah.. tak datang kuliah agama dikira maksiat juga..

Kita nampak orang duduk di wakaf kita buat sombong..sepatutnya kita tegur ajak masuk ke jalan yang betul.. ni gelaran ustaz tapi bila jumpa orang muka entah apa-apa...ustaz jumpa budak muda tegurlah..jangan muka macam harimau nak berlaki..ustaz bukan tiket ke syurga..nabi tak suka kamu begitu..
Jahat sangat yang melampau..sampai menafikan apa yang nabi kata..contoh, mengatakan "Israk Mikraj tipu!, bohong semuanya.." hilanglah title Islam orang tu.. terus jadi kafir..walaupun dia pergi haji umrah..dia bukan ahli kiblat sebab Islam dia sudah rosak.. rosak syahadah..

Tahun 90-an dulu ada bab cakap hal ketuhanan tanpa ilmu.. pulau kambing ada 2 orang..chendering ada seorang.. dia cakap sebelum adanya langit, sebelum ada bumi, sebelum ada Tuhan, maka bermulalah ilmu ini..ni ilmu sesat..balik kepada Allah.. bukan ilmu tinggi ni, ni neraka semuanya.. habis orang jahil percayakannya pada zaman ni..

Jangan nak belajar lebih-lebih, aduh nak belajar ilmu alam malakut.. bab wuduk tak mahu belajar..jangan macam ni.. banyak dah berlaku manusia jadi tak siuman.. sebab akal manusia tak tertanggung dengan ilmu Allah.. sebab tu soalan jangan tanya kepada orang jahil..melainkan dia alim..tak kira tok imam atau tok bilal..tapi kalau dia penjual sate, dia alim, bolehlah tanya soalan..

Nak cakap bab Allah jangan mengada-adakan..melainkan yang ada dalam Al-Quran dan hadis, tu baru kita cakap..biar orang cakap kita bodoh asalkan jangan menambah-nambah dalam agama..tengoklah 2014 ramai mana dah tok guru telah meninggal dunia..tinggal kita yang cap ayam bab ilmu agama ni je..

Kita sibuk nak kaji bab Allah..kamu kaji diri kamu sendiri sampai sekarangpun banyak lagi kamu tak tahu..doktor sampai sekarang ni banyak lagi benda yang belum tahu bab manusia..suka sangat cakap bab ketuhanan, boleh merosakkan aqidah kita dan orang lain.. bukan tak boleh cakap, tapi biarlah ada ilmu.. dah kamu faqih bab ketuhanan? tak..akhirnya rosak jahanam..belajar kerana Allah..bukan belajar nak tunjuk pada orang..

Di antara tempat yang boleh lama dalam solat adalah sujud.. kerana waktu paling dekat dengan Allah ialah masa sujud..tapi hendaklah solat seorang, bukan solat berjemaah.. nak sujud lama kamu solatlah tahajjud malam nanti.. amalan sahabat nabi saw adalah qiam yang lama..tu yang paling afdhal..

Manusia yang khatam Al-Quran dalam 2 rakaat sampai habis ialah Saidina Uthman dan Imam As-Syafie (solat dalam Kaabah).. 2 orang ni antara manusia yang hebat..
0 Komentar untuk "Ceramah Terbaru Ustaz Azhar Idrus 7-12-2014 (Teks Ditulis Dielek Terengganu)"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info