adsense Isu Buku "Beginilah Al-Quran Mengajar Kami" Mengkucar-Kacirkan Hidup Ustaz Zamri - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Isu Buku "Beginilah Al-Quran Mengajar Kami" Mengkucar-Kacirkan Hidup Ustaz Zamri



Respon viral fitnah buku saya

SIRI 2

Whatsap dan fb saya dihujani emosi yang pelbagai diantara simpati, sebak, marah, tak kurang juga yang meminta untuk membuat kenyataan akhbar. Namun saya sangat bersangka baik dengan Allah atas apa yang terjadi walaupun kelenjar adrenalinku ligat merembeskan hormonnya yang menyukarkan tidur

Satu kali ini peringatan bersama kepada penyebar awal dan yang turut mem"viral" kannya satu hadith nabi Riwayat Muslim " Sesiapa yang membuka jalan di dalam Islam sesuatu jalan yang baik, baginya pahala kebaikan itu dan pahala orang yang beramal selepasnya tanpa dikurangkan pahala mereka sedikit pun, manakala sesiapa yang membuka jalan di dalam Islam sesuatu jalan yang jahat, baginya dosa kejahatan itu dan dosa orang yang beramal selepasnya tanpa dikurangkan dosa mereka sedikit pun"

يقول: ((من سن في الإسلام سنة حسنة كان له أجرها وأجر من عمل بها من بعده لا ينقص ذلك من أجورهم شيئا، ومن سن في الإسلام سنة سيئة كان عليه وزرها ووزر من عمل بها من بعده لا ينقص ذلك من أوزارهم شيئا)) خرجه مسلم في صحيحه. 

Justeru ketahuilah sesiapa yang menyebarkannya dalam laman sosial yang takkan terpadam sampai kiamat itu, anda berpotensi mendapat dosa yang "viral" sampai kiamat khususnya yang berniat jahat pertamanya dan yang penyebar tanpa selidik keduanya.

SIRI 2

Setelah wsapp peribadi saya ditaufani dengan pelbagai reaksi, tak kurang juga komen di fb khususnya selepas perkongsian hadith saya sebelum ini, banyak pula manusia yang menjelma online dan offline meminta maaf secara personal kepada saya.

Perasaan geram bercampur kesian dalam diri menyebabkan adakalanya daku "spechless" dan hanya tersenyum mengiakan penyesalan dan permohonan maafnya yang bersungguh. Terus teringat Firman Allah: 

Wahai orang-orang yang beriman jika datang kepadamu seorang fasiq dengan suatu berita, maka periksalah pembuktiannya, kamu bisa saja memusibahkan sesuatu kaum dengan kejahilan tanpa sedar, maka kelak atas perbuatanmu itu penyesalan yang nyata

"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
[Al-Hujurat:6]

Sebagai tanda penyesalan saya meminta untuk mem"viralkan" semula fakta yang soheh yang saya sentiasa update di fb page ustaz zamri tanda penyesalan dan penerimaan maafku kepada mereka. Ada banyak cerita disebalik sebuah senyuman ini.

"Ah..kepeningan manusia yang bertanya tentang buku pula, sedangkan stock limited"
0 Komentar untuk "Isu Buku "Beginilah Al-Quran Mengajar Kami" Mengkucar-Kacirkan Hidup Ustaz Zamri"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info