adsense SUBHANALLAH ! Kisah Pengislaman Masyarakat Pulau Papua New Guiena ! - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

SUBHANALLAH ! Kisah Pengislaman Masyarakat Pulau Papua New Guiena !







Suhanallah - Jemaah Papua New Guiena 4 Bulan

Masyallah, pagi pagi scrol whatsup dan facebook, terdapat bingkisan yang di hantar oleh adik angkat, sebuah photo dan tulisan ringkas yang menyebabkan aku kena Solat Taubat banyak banyak...semuga Allah mengampuni aku dan umat seluruh Alam, terutama yang mengelak untuk keluar Jalan Allah.

Cerita

Barakallah, Allah punya kerja...4 - 5 tahun lepas sebelum aku balik ke Malaysia, ex Boss dari Japan ada hubungi aku tawarkan kerja untuk aku ke Gas Plant Construction Project PNG - Papua New Guiena.

Sambil memikirkan akan tawaran lumayan dengan bayaran USD lima angka aku pun search melalui internet dimana PNG dan bagaimana dari segi Sosio Budayanya dan aku dapat lihat bagaimana PNG sebuah negara yang kaya dengan alam semula jadi dan budaya ethnic nya.

Terdapat juga artikel yang di tulis oleh Mat Saleh berkenaan ethnic ethnic Tempatan yang agak mengerunkan dengan paparan photo photo Tribes yang menghuni disana.

Rata rata atau boleh dikatakan hampir 70% bentuk muka buminya masih lagi dipenuhi oleh hutan belantara yang belum diterokai. Rasa seram bila melihat photos Tribes yang mana mereka agak kelihatan Canibal dan masih jauh dari arus Dunia Moden.
Lelaki lelaki yang bermuka celoreng dengan berbagai perhiasan unik semulajadi sambil menyandang Panah dan lembing telah menyebabkan aku berfikir 100 kali untuk menerima tawaran kerja tersebut sementelah aku dah mula memikirkan secara serius untuk menyambung kerja Tabligh aku di Tanah air.

Akhirnya aku menolak tawaran kerja tersebut.

Dan hari ini aku menjadi begitu " Teruja " kembali apabila melihat photo yang di hantar oleh seorang adik angkat aku yang sedang belajar di India dan yang bakal menjadi Ulamak..Farith Zul

Bingkisan bersama photo tersebut di tulis ringkas...
"Orang Asli Papua New Guine yang baru memeluk Islam telah keluar 4 bulan di Papua Barat....kita bila lagi...?

Aku : Allahu.......... 

pssst : Bhai....mana yang belum keluar 4 bulan IPB tuu cepat cepat cepat la keluar....jangan tunggu 2016....Masalah kata Elders...wallawaalam...!

Ditulis Ali Russia Via Facebook
0 Komentar untuk "SUBHANALLAH ! Kisah Pengislaman Masyarakat Pulau Papua New Guiena !"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info