adsense Isu SMS Palsu Shell Malaysia "Cabutan Bertuah" Timbul Kembali ?! - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Isu SMS Palsu Shell Malaysia "Cabutan Bertuah" Timbul Kembali ?!

Printscreen yang diterima sendiri oleh Admin Blog Hensemedia

PENJELASAN DARIPADA PIHAK SHELL :

Baru je tadi aku duk cerita pasal isu sms yang cabutan bertuah kononnya dari pihak shell malaysia. bagi yang belum baca, boleh terus klik sini untuk baca.. dalam entry tu aku ada cakap yang aku hantar email kepada pihak shell malaysia berkenaan isu ni. respect giler aku kat customer service dye, aku hantar email lam pukul 6 pagi.. pukul 8 pagi tu, diorang terus balas… kirenye masuk keje terus tengok email pelanggan la ni…good2… ok, berikut aku kogsikan perbualan email aq dengan pihak shell malaysia:

Nie email dari aku:

Hye,
saya baru sahaja terima sms seperti berikut :
”You winner!!!anda berjaya menangi wang cabutan bertuah RM30,000 dari SHELL 9013445 NO SIRI 881234 ,call office : +6281935200080 NM : MOH.ISMAIL “
mohon penjelasan lanjut.
thanks Shell .

yang nie diorang balas:

Selamat Sejahtera.
Terima kasih kerana menghubungi Shell berkaitan isu khidmat pesanan ringkas yang melibatkan nama Shell.
Untuk pengetahuan anda, Shell tidak akan menghantar sebarang pesanan melalui khidmat pesanan ringkas kepada pemenang.Semua pemenang akan dihubungi melalui telefon dan kami tidak memerlukan pelanggan/pemenang untuk memberitahu nombor akaun anda.
Khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diterima oleh anda adalah satu penipuan dan untuk pengesahan anda boleh layari laman web Shell di www.shell.com.my
Sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan Shell di talian 1-300-88-1808 untuk keterangan lebih lanjut.
Thanks&Rgds
Nazrina
Shell Malaysia Trading Sdn Bhd (6087-M) or Shell Timur Sdn Bhd (113304-H) whose registered office is at Bangunan Shell Malaysia, Changkat Semantan Damansara Heights 50490 Kuala Lumpur Malaysia.Shell Malaysia Trading Customer Service CentreShell Business Service Centre Sdn Bhd3450, Jalan Teknokrat 3Cyberjaya63000

so, moral of the story yang aku nak habak kat korang semua ialah

JANGAN SESEKALI PERCAYA DENGAN MUSLIHAT SESETENGAH PIHAK YANG MENGAKU KONONNYA DARI SHELL YANG MENGATAKAN ANDA MEMENANGI CABUTAN BERTUAH!!…

semua tu hanyalah penipuan sahaja… kalau korang rasa ragu2 lepas nie, korang boleh terus contact Shell Malaysia, email: generalpublicenquiries-my@shell.com

Tq..baru berangan nak beli motor baru….hakhakhakhak…

0 Komentar untuk "Isu SMS Palsu Shell Malaysia "Cabutan Bertuah" Timbul Kembali ?!"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info