adsense Sayu...Pakcik Ini Kongsikan Kisah "Kurang Upaya" Yang Berlaku Pada Adik Amanda - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Sayu...Pakcik Ini Kongsikan Kisah "Kurang Upaya" Yang Berlaku Pada Adik Amanda



Diceritakan oleh Ebit Lew

Berbual dengan pakcik ni yang selalu nampak di sebuah surau. Kami berbual kisah seorang anak yang diejek oleh kawan-kawan. Maknya pujuk dan beritahu tangannya dalam syurga.

Katanya bukan senang lalui hidup menjadi orang kurang sempurna. Tetapi syurga dan Islam ialah ubatnya. Ia membuat kita jadi kuat.

Saya tahu pasti ada kebaikan disebalik semua ini.

Saya syukur ustaz walaupun payah saya tiada tangan sebelah semenjak lahir. Perkara pertama saya kena belajar ialah sabar. Walaupun kadang-kadang hilang sabar. Dari kecil sehingga berkahwin dan bekerja. Dulu lagi teruk kerana tiada orang nak upah kita bekerja. Pandangan orang memandang kekurangan kita. Sedih berbual dengan pakcik ni bagaimana dia lalui hidupnya. Dia berkeluarga dan sudah ada seorang cucu.

Masa dia masuk kereta dia syukur. Dia keluar semula kereta dan sambung bercerita pada saya, katanya saya naik bas puluhan tahun dan naik basikal ke tempat kerja dan kemana-mana. Ini baru saya dapat lesen kereta baru 3 tahun. Umur dan 60 lebih. Dulu tak tahu rupa ada caranya nak dapat lesen.. Saya syukur pada Allah. Dan saya nak jumpa Allah. Saya nak masuk syurga dan nak Allah gembira dengan saya. Itu sahaja.Dia menangis.

Kita ada tangan dan kaki. Di mana kita gunakan. Ya Allah. Selepas itu datang pula seorang lagi bawa motor roda 3. Dia pun cerita kisah hidupnya.


Pasti Allah sayang kita. Ini semua berlaku kerana dia sayang

sumber : http://on.fb.me/1CpYgSh
0 Komentar untuk "Sayu...Pakcik Ini Kongsikan Kisah "Kurang Upaya" Yang Berlaku Pada Adik Amanda"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info