adsense Coretan Pilu !!! Anak Join MLM Sanggup Tipu Mak RM5K Sehingga Mak Gadaikan Rantai Emasnya !!! - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Coretan Pilu !!! Anak Join MLM Sanggup Tipu Mak RM5K Sehingga Mak Gadaikan Rantai Emasnya !!!




Sis, harini aku nak cerita satu benda dekat sis tentang MLM ni, lebih kurang seminggu lepas. Aku ada bersembang dengan jiran, seorang makcik umur lebih kurang 50 dah la. kerja sebagai pemotong ayam je sis. Gaji dalam RM800. Dia ni ibu tunggal 4 orang anak. Anak sulung dia lelaki, belakar dekat UITM penang.

Nak dijadikan cerita sembang punya sembang, termasuk bab duit, then makcik ni cerita la satu kisah tentang MLM. yang mengejutkan aku sehingga mengalir air mata.

Mulanya anak dia telefon makcik ni cakap yang anak dia nak pakai duit sampai RM5, 4K. Nak bayar duit yuran universiti dan na pakai untuk final projek katanya. Makcik ni punyalah sayangkan anak dia walaupun takda duit. makcik ni cuba usahakan.

Last sekali makcik ni keluarkan duit simpanan tabung haji dia dan gadaikan rantai emas yang diberikan arwah suami dia sewaktu perkahwinan dulu thne dia bagi dekat anak dia. Dia cakap dekat anak dia, gunakan duit tu elok2. then lepas pada tu, anak dia tak telefon2 makcik ni. then one day, makcik ni bagitau anak dia balik rumah, terus melutu dekat mak dia minta maaf. then lepas tenangkan anak dia, barulah anak dia cerita. dia masuk MLM ni sebab kawan2 ajak. kawan2 kata boleh pakai BMW. boleh bawa mak pergi umrah dan haji. dapat pulangan sampai berpuluh ribu.

Hati mak mana yang tak hancur bila dapat tahu anak sendiri tipu mak. Aku yang dengar ni pun menangis dan geram dekat anak dia tuh. tergamak tipu mak semata-mata untuk join MLM. agak2lah, duit mak ko nak pergi haji tu, dah tu mak ko gadai RANTAI EMAS PERKAHWINAN. aku yang hanya jiran ni terasa sedih. then mak cik ni cakap dekat aku yang sampai mati dia takkan halalkan duit tu dekat diorang.

Aku cuba contact anak dia tu sebab aku nak tahu siapa yang meipu dia, tapi anak dia cuba selindungkan maybe takut or something. then aku pergi sendiri dekat sana dan tanya budak2 situ MLM ni camne. so akhirnya aku dapat nama leader dekat situ namanya RASYID.

Aku harap sis dapat sebarkan benda ni tapi pelase tolong jangan bgtau nama aku sebab taknak jadi apa2 yang buruk dekat keluarga atau jiran aku. dan aku just nak bagi nasihat dekat MLM tu bahawa duit yang korang makan hasil dari titik peluk orang yg susah itu tidak halal namanya !

SEBARKAN KEPADA SAUDARA MARA ANDA UNTUK KEBAIKAN BERSAMA !!!
0 Komentar untuk "Coretan Pilu !!! Anak Join MLM Sanggup Tipu Mak RM5K Sehingga Mak Gadaikan Rantai Emasnya !!!"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info