adsense Dasar Islam PAS Bukan Tujuan Saya - Mat Sabu - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Dasar Islam PAS Bukan Tujuan Saya - Mat Sabu


Mat Sabu mahu kembali ke zaman silamnya iaitu golongan sosialis kanan. Dalam temubual dengan malaysiakini www.malaysiakini.com/news/166723 

Beliau menyatakan bahawa beliau masuk PAS pada awalnya bukan kerana kesedaran Islam tetapi kerana mahu perjuang demokrasi. 

Demokrasi barat adalah bercanggah dengan Islam dari sudut falsafah dan aqidah tetapi amalan dalam demokrasi boleh diterima sebagai satu kaedah dan bukan falsafah.

Kini Mat Sabu bersama Hishamuddin Rais untuk meneruskan projek golongan sosialis yang belum selesai. Sebelum ini BERSIH 1.0, 2.0, dan 3.0 adalah antara usaha bersama Mat Sabu dan Hishamuddin Rais. Mat Sabu, Anwar Ibrahim dan Ibrahim Ali ditahan ISA 1974 kerana Demonstrasi Baling. Hishamuddin Rais lari ke Russin dan kemudian ke England. Hishamuddin Ris sudah kembali ke tanah air dan kini merrancang aktiviti demontrasi jalanan bersama Mat Sabu serta membantu Anwar merealisaskan visi mahasiswa 70an, iaitu tumbangkan kapitalis.

Dalam pemilihan AJK PAS Pusat di Muktamar 2012, Mat Sabu mendapat sokongan tinggi dari golongan Anwariyun untuk memberi undi kepadanya bagi menjatuhkan Ustaz Nasaruddin bagi merebut jawatan Timbalan Presiden PAS pada tahun 2012 apabila Husam gagal merampasnya dari Ustaz Nasharuddin pada tahun 2009.

Baru-baru ini Mat Sabu telah mengarahkan YB Shaari Sungip dan YB Hasnol untuk buat akuan sumpah (SD) untuk menyokong DSWA sebagai MB. Tindakan Mat Sabu adalah di luar amal jamaie dalam PAS. Mat Sabu sudah hilang wala dan taat pada kepimpinan PAS dan jamaah PAS.

Ditulis Oleh Albangi Selangor (Facebook)
0 Komentar untuk "Dasar Islam PAS Bukan Tujuan Saya - Mat Sabu"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info