adsense Hamas Dan Titah Sultan Selangor - Media Yang Hensem
Lazada Malaysia

Hamas Dan Titah Sultan Selangor


Dua Berita Gembira

Ketika meraikan kemenangan dalam perang Khaibar dahulu, umat Islam tiba-tiba menerima kepulangan rombongan Jaafar bin Abi Talib yang dihantar ke Habsyah untuk menyebarkan Islam. Jaafar pulang membawa berita gembira bahawa sultan Najasyi telah menerima dakwah Islam.

Kemenangan Khaibar ke atas Yahudi dan penerimaan sultan Najasyi terhadap Islam amat menggembirakan Nabi SAW sehingga baginda bersabda:

ما أدري بأيهما أنا أسر : بفتح خيبر . أم بقدوم جعفر ؟

"Aku tidak tahu mana satu berita paling menggembirakan aku; adakah dengan kemenangan Khaibar, atau kepulangan Jaafar?"

Hari ini saya juga amat gembira. Gembira dengan kemenangan Hamas ke atas Yahudi dan gembira dengan titah sultan terhadap masa depan Islam. Saya juga mahu berkata:

ما أدري بأيهما أنا أسر: بنصر الغزة أم بخطاب السلطان؟

"Aku tidak tahu mana satu berita paling menggembirakan aku; adakah kemenangan Ghazzah atau sebab sultan yang bertitah?"

P/S: Kata Pak Belalang: Kita beroleh kemenangan yang pertama! Ting ting ting!!

Ditulis Oleh : Alang Ibn Shukriman
0 Komentar untuk "Hamas Dan Titah Sultan Selangor"

BORAK-BORAK HENSEM



POST BARU DAN PANAS !!!

- POLITIK FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI ANTARA PAS & UMNO DI MUSIM BANJIR !!! >>> KLIK
- GEMPAR !!! BUNUH DIRI KETIKA BANJIR AKIBAT TERTEKAN !!! >>> KLIK
- PENDEDAHAN !!! BENARKAH INI PESAWAT AIRASIA QZ8501 YANG DIKATAKAN TERHEMPAS ??? >>> KLIK
- KELU !!! TEAM SUKARELAWAN MAKLUMKAN RAMAI YANG TERKORBAN AKIBAT LEMAS !!! >>> KLIK
- SAYA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DEMI DIPLOMASI NEGARA, NAJIB >>> KLIK


 
Copyright © 2014 Media Yang Hensem - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info